منصة الابلاغ عن حوادث السلامة الأحيائية والأمن الأحيائي

Online incident reporting system for Biosafety and Biosecurity

UJ is moving towards establishing a policy for biosafety and biosecurity incident reporting to have all related incidents reported to Biosafety and Biorisk Management Committee at UJ..

For this policy, an incident is defined as occurrence or event that interrupts normal procedures or precipitates a crisis that results in any of the following:

  • Injury or illness to UJ employees, students and visitors
  • Events that likely were to cause potential injury or illness to a UJ employee, student, or visitor (near miss)
  • Damage to UJ property

Incidents involving UJ employees and non-UJ employees may be reported electronically through this pilot online form..

As a reminder, supervisors or other management personnel completing incident investigation reports related to an employee injury should determine an initial or apparent cause of the accident and ensure correct action is taken as appropriate to prevent others from being injured in the same manner. As a general rule, you should ask why an incident occurred at least three times to determine if corrective action is necessary. Please contact the BRM Committee through this form if you require assistance in determining the cause of an incident.

Fill The Form

تتجه الجامعة الأردنية نحو وضع سياسة للسلامة الأحيائية والإبلاغ عن حوادث السلامة البيولوجية للإبلاغ عن جميع الحوادث ذات الصلة إلى لجنة السلامة الإحيائية والأمن الحيوي في الجامعة.

بالنسبة لهذه السياسة ، يتم تعريف الحادث على أنه حادث أو حدث يقاطع الإجراءات العادية أو يتسبب في حدوث أزمة تؤدي إلى أي مما يلي:

  • إصابة أو مرض لموظفي الجامعة والطلاب والزوار
  • الأحداث التي من المحتمل أن تسبب إصابة أو مرضًا محتملاً وشيك الحدوث لموظف أو طالب أو زائر في الجامعة
  • الإضرار بممتلكات الجامعة

يمكن الإبلاغ عن الحوادث التي تنطوي على التسبب بإصابة أو مرضً محتمل وشيك الحدوث للموظف أو الطالب أو الزائر في الجامعة إلكترونيًا من خلال هذا النموذج التجريبي على موقع الجامعة.

كتذكير، يجب على المشرفين أو غيرهم من موظفي الإدارة الذين يستكملون تقارير التحقيق في الحوادث المتعلقة بإصابة موظف تحديد سبب أولي أو ظاهر للحادث والتأكد من اتخاذ الإجراء الصحيح حسب الاصول لمنع الآخرين من التعرض للإصابة بالطريقة نفسها. كقاعدة عامة: يجب أن تسأل عن سبب وقوع حادث ثلاث مرات على الأقل لتحديد ما إذا كان الإجراء التصحيحي ضروريًا. يرجى التواصل مع لجنة السلامة الإحيائية والأمن الحيوي في الجامعة من خلال هذا النموذج إذا كنت بحاجة إلى مساعدة في تحديد سبب الحادث.

تعبئة النموذج